La persona encarregada de coordinar cadascuna de les fases del curs és qui realitza una planificació general de les tasques a realitzar, sempre amb el consens de la resta del grup.
En primer lloc, les diferents activitats es disposen en una taula/horari de planificació on queden reflexades les dates en que ens comprometem a tenir la feina enllestida -tant la individual com la grupal-. A més, es té en compte, sempre que sigui possible, adequar les hores de treball en el blog segons la disponibilitat horària de cada membre del grup.
En segon lloc, el o la coordinador/a revisa el calendari i anota si s'han acomplert els objectius tant de les activitats realitzades com de les dates previstes d'entrega. En el cas que la revisió sigui positiva, es disposa al costat de cada tasca i dia un símbol d'una cara somrient ( i de moment no en tenim de tristes!)
D'altra banda, el o la coordinador/a, s'encarrega d'enviar missatges,sobre aquesta planificació, a la resta del grup per recordar les tasques a realitzar. També proposa aspectes concrets que seria convenient aclarir en grup quan ens connectem per xat, per tal que cada membre pugui preparar la seva intervenció i així agilitzar i assegurar la utilitat de la conversa.
Així doncs, ja que tot el grup ha acomplert amb les dates d'entrega establertes, com també amb l'horari proposat per a les connexions al xat, i tenint en compte que el seguiment i revisió de la planificació és favorable, podem dir que aquest sistema ens funciona. Per tant, seguim gaudint sense turbulències del nostre viatge literari!
Sí, una bona planificació i gestió del calendari és clau per poder dur a terme amb èxit qualsevol projecte: saber què havíem de fer pas a pas. I amenitzar-ho amb carotes ha estat tot un encert perquè ens transmitia un toc més humà davant la tasca. Ha estat motivador, sobretot les cares de somriures!
ResponElimina